pátek 1. června 2018

Do bříška - spotřebováno z kuchyně

Zdravím Vás moje milé čtenářky!

Už jsem se v některých článcích zmiňovala, že poslední měsíce se snažím více přemýšlet nad svojí životosprávou a jíst pravidelně, 4x - 5x denně. Nic nevážím, jím prostě intuitivně a dávám svému tělo trošku zdravější jídlo než jsem jedla dosud, nepřejídám se a hlavně se více hýbu. Od ledna se mi podařilo shodit asi sedm kilo a už si toho výrazně všimlo i okolí. Já musím říct, že se teď cítím nejlépe za poslední roky. Pohyb mi dělá radost a jídlo rovněž. Většinu mé stravy tvoří "čisté" jídlo - to znamená především ovoce, zelenina, sýry, šunky a tmavé žitné pečivo. Ale protože miluji různé sladkosti a podobné dobrůtky, tak se o ně neochuzuji, protože vím, že moje tělo by si o ně stejně  dřív nebo později řeklo. Jen jsem přešla třeba z mléčné čokolády na hořkou, kvalitnější a jím všechno v rozumné míře. Dneska bych vám právě ráda zmínila pár potravin, které jsem v poslední době ochutnala a můj názor na ně.


Kaše od značky Nominal jsou klasika a já si je kupuji už asi dva roky. Vyzkoušela jsem snad všechny a nebyla žádná, která by mi nechutnala. Stačí ji jenom trošku povařit v horkém mléce / vodě a ideální snídaně je na světě. Já je miluji v kombinaci s ovocem, semínky a nějakým dobrým sirupem.

Občas mám takový záchvěv, že vyzkouším rostlinná mléka, i přesto, že jsem velká milovnice klasického kravského mléka i mléčných výrobků. Tentokrát jsem si vybrala rýžové mléko s vanilkovou příchutí od značky Ener Bio a nepřesvědčilo mě. Ta chuť mi prostě nesedí. Snažila jsem si ho dát k snídaní do cereálií, ale pro mě to prostě není, takže jsem ho nakonec spotřebovala na pečení. V minulosti jsem měla i vanilkové špaldové mléko z DM drogerie a taky mi moc nechutnalo. Třeba do kávy nebo pečení dobrý, ale samotné za mě bohužel ne.

A dostáváme se do té méně zdravější sekce, ale jak jsem řekla, nedržím žádné striktní diety a chci svému tělu dopřát to na co má chuť, ale samozřejmě v normě. Toto balení pralinek Lindt jsem dostala od své pacientky a musím říct, že je to naprostý luxus. Od té doby co jsem ochutnala čokolády Lidnt už si asi nikdy nekoupím třeba mléčnou Milku. Konkrétně takhle varianta byla výborná v tom, že obsahovala více druhů pralinek, takže si vybral každý, byl by to určitě dárek, kterým nikoho neurazíte.


Klasické lískové oříšky v mléčné čokoládě od značky Poex byla taky velká dobrota a jednou za čas, proč ne?

Už jste měly tuhle čokoládu od Orion se solí a jahodami? Jestli ne, tak ji musíte vyzkoušet, protože to je prostě nebe v hubě. Stačí jedna kostička a moje chuť na sladké je maximálně ukojena. Opravdu gurmánský zážitek a chutnala mi víc než čokoláda Lindt s pomerančem, kterou vidíte vedle.


Jestli hledáte něco slaného na večerní zobání třeba k televizi, tak určitě můžu doporučit Yes chips. Nejsou to vyloženě chipsy, spíš takové tvrdé slané krekry, ale je to ultra zdravé (vyrobeno z luštěnin, plné proteinu a bez lepku) a ultra dobré. S přítelem to milujeme a kupujeme opakovaně.

Zkusila jsem i zeleninové chipsy Tetter´s, které už asi nebudou tak zdravé, ale rovněž jsem si moc pochutnala. Ta kombinace batátů a klasických brambor byla neobvyklá a zajímavá.

V DM drogerii jsem objevila čokoládové sypané müsli, které obsahuje opravdu hodně vloček a čokoládových lupínků a kuliček. Chuťově je výborné a oceňuji, že neobsahuje žádné ovoce a hlavně rozinky. Jednou za čas si ho dám ráda do bílého jogurtu k snídani. Taky kupuji opakovaně. 

Karamelové kroužky kupuji ve zdravé výživě a mám je ráda jako mlsání místo nějakých klasických sušenek, protože mám pocit, že je to zdravější, ale pochutnám si na tom stejně.


Nakonec pár věcí, které jsem si taky oblíbila. Já jsem prostě milovnice jídla a dokážu za něj utratit opravdu velké peníze. Málokdy se stane, že jdu do obchodu a držím se striktně seznamu, já mám prostě vždycky větší nákup než zamýšlím ☺. Agávový sirup je klasika na dochucení kaší a waflí, nebo právě do bílých jogurtů nebo skyrů, tenhle z Lidlu od Pilos je výborný a navíc je to velké balení, takže docela dlouho vydrží.

Hummus jsem si zamilovala na večeří jenom k nakrájené zelenině. Výborně zasytí a teď už si na něm i pochutnám, idkyž je pravda, že z počátku jsem si k němu hledala trošku cestu.

Přichází dnešní zlatý hřeb a to pomazánka od značky Ener Bio, kterou jsem objevila teprve nedávno, ale je vynikající! Tohle konkrétně je varianta s bazalkou a rajčaty a na tmavém celozrnném chlebu je to největší dobrota. Už jsem měla dvě balení, chtěla jsem si ji pořídit znovu a u nás v Rossmannu jsem ji nemohla najít. Doufám, že ji nestahují z prodeje, protože já už jsem si na ní stačila vybudovat slušnou závislost.

Velmi dobré jsou i rostlinné pomazánky značky Toppo, měla jsem snad už všechny verze, jsou výborné a kupuji si je pořád. Pro mě na večeři ideální volba.

A jako poslední bych chtěla zmínit lososa ve vlastní šťávě. Je to konzerva, takže rozhodně nečekejte stejnou chuť jako u čerstvého lososa, ale třeba jako rychlovka do těstovin nebo kuskusu je to dobrá alternativa tuňáka. Určitě je to zase příjemná změna, ale není to nic, co bych nutně potřebovala mít neustále doma.


A jsme na konci. Bylo toho dost, ale jak jsem říkala, prostě mě baví přemýšlet nad tím, co dobrého si dám k obědu atd. Tohle jsou samozřejmě jen takové dobrůtky, které jsem vám chtěla vypíchnout, jinak jím x dalších věcí, které jsou trvale v mém jídelníčku, jen mi nepřišlo nutné o nich mluvit, protože je všichni známe.

Dejte mi vědět, jestli některá z těchto pochutin je i vaše oblíbená a samozřejmě budu ráda za tipy na nějaké potraviny, bez kterých si nedokážete představit být Vy :)

Krásný víkend! ☘

6 komentářů:

  1. Teda, velmi zajímavý článek. Ale kdybych měla skladovat obaly od kosmetiky a ještě od jídla, to už bych se asi do té pracovny nevešla :D brambůrky tretters mám doma, tak jsem na ně tedy zvědavá. A tu čokoládu Orion jahodovou jsem měla a byla moc dobrá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že je to trošku náročné, co se prostoru týče :D Ty Tretters chipsy mi vážně moc chutnaly a rozhodně je nemám naposledy.

      Vymazat
  2. Ahoj, měla jsem taky tu čokoládu s jahodou a na to, že nemám hořkou ráda, byla moc fajn:-) Na ty zeleninové chipsy jsem zvědavá, taky je doma mám. Čokoláda od Lindt je fakt skvělá, taky ji miluji:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, na ty chipsy Tretters jsem zrovna dostala chuť, budu si je muset koupit znova :D

      Vymazat
  3. Moc hezký název rubriky, ten se mi líbí:-) Když vidím ty obaly od čokolád, tak už mně chytají chutě, u mně to většinou u čokolády začne jedním čtverečkem, ideálně by to tak mělo i skončit, ale málokdy tomu tak doopravdy je:-D Ale tu Orion si určitě koupím, děkuji za pořádnou dávku inspirace, co musím ochutnat:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře, dělají mi velkou radost! :)